Wat wilden we bereiken?
- Inwoners kunnen meer zaken digitaal met de gemeente regelen (digitaal aanvragen en de voortgang van een aanvraag inzien).
- De kwaliteit van onze dienstverlening is hoog en afgestemd op de behoeften van onze inwoners.
- Vragen worden zoveel mogelijk in het eerste contact afgehandeld.
- Producten worden snel geleverd.
Beleidsindicatoren
De vastgestelde servicenormen zijn:
Website
- Bij alle producten of diensten vermelden wij de maximale afhandeltermijn.
Telefoon
- Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op.
Balie
- Wij helpen u uiterlijk binnen 10 minuten na het tijdstip van uw afspraak.
Sociale media tijdens kantooruren
- Wij reageren op vragen binnen 4 uur , binnen werktijden. Als wij uw vraag niet kunnen beantwoorden sturen wij u een bericht met de termijn waarbinnen u het antwoord kunt verwachten.
Melding openbare ruimte
- Wij geven binnen 10 werkdagen een reactie op uw melding. Als dit niet lukt sturen wij u een update over uw melding of nemen telefonisch contact op.
Bezwaarschriften/Klachten
- Wij behandelen uw bezwaar of klacht binnen de wettelijke afhandeltermijn van 6 weken, tenzij anders is aangegeven.
Over 2023 zijn de volgende servicenormen gemeten:
- bij 71,3% van de telefonie terugbelverzoeken is binnen 2 werkdagen contact opgenomen;
- 86,7 % van de mensen met een balieafspraak, is binnen 10 minuten na het tijdstip van de afspraak geholpen;
- 94% van de berichten die de gemeente op social media ontvangt, werden binnen 4 uur beantwoord;
- 78% van de meldingen openbare ruimte kregen binnen 10 werkdagen een reactie.
Over de klachtafhandeling en bezwaarschriften wordt apart verslag gedaan aan de raad.