Bestuur en dienstverlening

Dienstverlening

Wat wilden we bereiken?

  • Inwoners kunnen meer zaken digitaal met de gemeente regelen (digitaal aanvragen en de voortgang van een aanvraag inzien).
  • De kwaliteit van onze dienstverlening is hoog en afgestemd op de behoeften van onze inwoners.
  • Vragen worden zoveel mogelijk in het eerste contact afgehandeld.
  • Producten worden snel geleverd.

Beleidsindicatoren

De vastgestelde servicenormen zijn:

Website

  • Bij alle producten of diensten vermelden wij de maximale afhandeltermijn.

Telefoon

  • Als wij uw vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan nemen wij binnen 2 werkdagen contact met u op.

Balie

  • Wij helpen u uiterlijk binnen 10 minuten na het tijdstip van uw afspraak.

Sociale media tijdens kantooruren

  • Wij reageren op vragen binnen 4 uur , binnen werktijden. Als wij uw vraag niet kunnen beantwoorden sturen wij  u een bericht met de termijn waarbinnen u het antwoord kunt verwachten.

Melding openbare ruimte

  • Wij geven binnen 10 werkdagen een reactie op uw melding. Als dit niet lukt sturen wij u een update over uw melding of nemen telefonisch contact op.

Bezwaarschriften/Klachten

  • Wij behandelen uw bezwaar of klacht binnen de wettelijke afhandeltermijn van 6 weken, tenzij anders is aangegeven.  

Over 2023 zijn de volgende servicenormen gemeten:

  • bij 71,3% van de telefonie terugbelverzoeken is binnen 2 werkdagen contact opgenomen;
  • 86,7 % van de mensen met een balieafspraak, is binnen 10 minuten na het tijdstip van de afspraak geholpen;
  • 94% van de berichten die de gemeente op social media ontvangt, werden binnen 4 uur beantwoord;
  • 78% van de meldingen openbare ruimte kregen binnen 10 werkdagen een reactie.

Over de klachtafhandeling en bezwaarschriften wordt apart verslag gedaan aan de raad.

Deze pagina is gebouwd op 08/02/2024 13:33:09 met de export van 07/08/2024 13:49:42