Bestuur en dienstverlening

Dienstverlening

Wat hebben we daarvoor gedaan?

  • We blijven werken aan goede en snelle dienstverlening door het uitbreiden en verbeteren van onze digitale dienstverlening, het gebruik van servicenormen en informatie voor iedereen toegankelijk te laten zijn. Successen die in 2023 behaald zijn:
    • de voorbereidingen  van een nieuw Content Management Systeem voor de nieuwe gemeentelijke website (oplevering in 2024) zijn afgerond;
    • diverse nieuwe applicaties zijn in gebruik genomen om de dienstverlening  makkelijker te maken voor inwoners, zoals voor meldingen openbare ruimte en parkeren;
    • E-formulieren op de website zijn omgezet naar het zaaksysteem Djuma en beter toegankelijk en begrijpelijk gemaakt;
    • er is een plan van aanpak ontwikkeld om de gemeentelijke website(s) toegankelijker te maken;
    • er is een meting gehouden op de telefonische dienstverlening;
    • de telefonische ingang voor het sociaal domein is uitgebreid in samenwerking met ketenpartners; tegelijk is een nieuwe website gelanceerd voor Thuis in Nissewaard ;
    • er zijn nieuwe procesafspraken gemaakt over het postproces ter voorbereiding op de overgang naar het nieuwe zaaksysteem;
    • er is een start gemaakt met inventarisatie van (digitale) processen die moeten voldoen aan de Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (per 1 juli  2024 moet de gemeente digitaal bereikbaar zijn voor inwoners en ondernemers voor officiële aanvragen, meldingen, klachten, bezwaar- en beroepschriften);
    • we hebben geadviseerd over de dienstverlening voor de implementatie van de Omgevingswet; daarnaast is een klanttevredenheidsmeting gekoppeld aan het eind van het aanvraagproces.
Deze pagina is gebouwd op 08/02/2024 13:33:09 met de export van 07/08/2024 13:49:42