Bestuur en dienstverlening

Burgerzaken

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Verbetering kwaliteit basisregistratie personen (correcte registratie inwoners Nissewaard)

  • Gedegen adresonderzoeken naar de juiste woonadressen van inwoners op basis van signalen en indicatoren.
  • Actualiseren en optimaliseren van werkprocessen, alsmede de realisatie van een kwaliteitsplan.
  • Structurele controle van de lijst met administratief leegstaande woningen.
  • Opleiden van medewerkers.

Adequate opsporing van identiteits- en adresfraude en samenwerking met ketenpartners

  • Document- en identiteitscontrole bij baliecontacten geïntensiveerd bij kritische processen.
  • Extra adrescontroles en huisbezoeken uitgevoerd op basis van signalen en indicatoren.
  • Samenwerking met ketenpartners verder vormgegeven, zowel in- en extern.
  • Opleidingsplan medewerkers Burgerzaken voortgezet conform planning.

Doorontwikkeling digitale dienstverlening Burgerzaken

  • Implementatie 15 e-Diensten opgepakt, testfase afgerond en inmiddels zijn 13 e-Diensten in gebruik.
  • Achterliggende processen zijn zoveel als mogelijk digitaal ingericht.
Deze pagina is gebouwd op 08/02/2024 13:33:09 met de export van 07/08/2024 13:49:42