Wat hebben we daarvoor gedaan?
Verbetering kwaliteit basisregistratie personen (correcte registratie inwoners Nissewaard)
- Gedegen adresonderzoeken naar de juiste woonadressen van inwoners op basis van signalen en indicatoren.
- Actualiseren en optimaliseren van werkprocessen, alsmede de realisatie van een kwaliteitsplan.
- Structurele controle van de lijst met administratief leegstaande woningen.
- Opleiden van medewerkers.
Adequate opsporing van identiteits- en adresfraude en samenwerking met ketenpartners
- Document- en identiteitscontrole bij baliecontacten geïntensiveerd bij kritische processen.
- Extra adrescontroles en huisbezoeken uitgevoerd op basis van signalen en indicatoren.
- Samenwerking met ketenpartners verder vormgegeven, zowel in- en extern.
- Opleidingsplan medewerkers Burgerzaken voortgezet conform planning.
Doorontwikkeling digitale dienstverlening Burgerzaken
- Implementatie 15 e-Diensten opgepakt, testfase afgerond en inmiddels zijn 13 e-Diensten in gebruik.
- Achterliggende processen zijn zoveel als mogelijk digitaal ingericht.